Posted to microsoft.public.word.tables
MonRei

Default Använda formler i wordtabell

Hur skriver jag för att få nedanstående formel att fungera i Word. I excel
ser den ut så här
=(a2*b2+a2*b2*c3/100)

Posted to microsoft.public.word.tables
Stefan Blom

Du måste använda kommandot Formel på Tabell-menyn när du infogar
formeln i en tabellcell i Word. Word infogar då ett s.k. fält i
cellen. Alternativt kan du använda tangentkombinationen Ctrl+F9 för
att infoga ett "tomt" fält (vilket visas som två parenteser: { } ) och
skriva in formeln i detta. Använd F9 för att uppdatera fältresultatet.

Observera också att cellreferenser i Word alltid är absoluta, dvs. de
refererar till specifika celler (i motsats till Excel, där
referenserna är relativa om man inte uttryckligen anger att de inte
ska vara det). Det är alltså viktigt att kontrollera att de celler som
avses verkligen finns och innehåller siffror.

--
Stefan Blom
Microsoft Word MVP