Posted to microsoft.public.word.newusers
MonRei MonRei is offline

Default Få ENTER att fungera som TABB i formulär

Har skapat ett formulär där användarna endast får fylla i vissa celler.
Redigeringsbegränsningar "Fylla i formlär". Problemet är att användarna kan
trycka på ENTER vilket er fel summa. Hur kan man låsa fältet så att
ENTER-tryckning flyttar markören till nästa fält (som TABB-funktionen)
Posted to microsoft.public.word.newusers
Stefan Blom Stefan Blom is offline

Se följande artikel:

How to code the ENTER key to move between form fields in a protected
form in Word
http://support.microsoft.com/kb/211219/en-us

Artikeln är skriven för Word 2000 men samma kod bör fungera även i
Word 2002/2003.

--
Stefan Blom
Microsoft Word MVP

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
MonRei MonRei is offline

Tack Stefan!
Jag följde din instruktion och det fungerade mycket bra att använda
ENTER-tangenten för att förflytta sig. Men jag har fått följdfel.

Problem 1:
Det är meningen att användarna ska fylla i antal timmar i en kolumn och att
en summering skall ske i en annan kolumn, vilket också fungerade bra de två
första raderna men när jag kommer till tredje raden slutar den att summera.
Om jag däremot efter det att jag är färdig med formuläret "TABBAR" mig igenom
hela formuläret så sker beräkningen.
Jag har aktiverat "Beräkna vid avslutning"
Hur kan jag komma förbi detta?

Problem 2:
Jag kan inte ha "Skydda formulär" aktiverat för då fungerar inte makrona.
Hur kan jag göra för att användarna inte ska kunna skriva något annat än på
anvisad plats i formuläret?

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Bill Ridgeway Bill Ridgeway is offline

This is a predominantly English speaking NewsGroup. I would suggest you
post this to a NewsGroup in your own language where you will improve the
possibility of receiving a meaningful response.

Regards.

Bill Ridgeway
Computer Solutions

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Stefan Blom Stefan Blom is offline

2. Placera koden i en mallfil (*.dot) och skapa nya dokument från denna mall.
DÃ¥ kommer dokumenten (men inte mallen) att vara skyddade.

1. Detta är ett problem jag inte känner till. Det KAN vara så att problemet
försvinner om du följer punkt 2 ovan.

--
Stefan Blom
Microsoft Word MVP

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Stefan Blom Stefan Blom is offline

Ett enkelt test visar att ENTER inte medför att fälten beräknas. Kanske går
det att anpassa koden för att åstadkomma detta. Det bör du fråga om i en
diskussionsgrupp för programmering i Word. (Ställ frågan på engelska!)

--
Stefan Blom
Microsoft Word MVP

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Suzanne S. Barnhill Suzanne S. Barnhill is offline

It appears to me that he is being quite adequately served here. I assume
that you have determined the language in which MonRei posted and ascertained
that there *is* a Word NG in that language?

--
Suzanne S. Barnhill
Microsoft MVP (Word)

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Stefan Blom Stefan Blom is offline

FWIW, the beautiful language used in this thread is Swedish. And the
only newsgroup in Swedish that I have managed to find on the
msnews.microsoft.com server is microsoft.public.sv.ie4, originally
devoted to Internet Explorer 4.

--
Stefan Blom
Microsoft Word MVP

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Suzanne S. Barnhill Suzanne S. Barnhill is offline

I could tell that it was Scandinavian, but unfortunately I can't tell the
difference between Swedish and Norwegian (though my daughter, who lived in
Oslo for a time and took Norwegian classes, undoubtedly could).

--

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Stefan Blom Stefan Blom is offline

Well, the three languages Swedish, Norwegian, and Danish are rather
similar, so it's not that easy to tell the difference. One clue may be
that if a text has the letter 'ø' in it, it cannot be Swedish; we use
'ö' instead.

Because of the similarities, knowing one language makes it relatively
easy to understand the other two. However, this applies primarily to
*text*. Personally I find it rather difficult to understand *spoken*
Norwegian and Danish (especially the latter). I'm told that Norwegians
have the best understanding of the Scandinavian languages; someone
said that they "have the Danish words and the Swedish pronunciation."

--

"MonRei" wrote in message
[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Fredrik E. Nilsen Fredrik E. Nilsen is offline

On Thu, 17 Aug 2006 11:14:12 +0200, "Stefan Blom"
wrote:

Norwegian and Danish (especially the latter). I'm told that Norwegians
have the best understanding of the Scandinavian languages; someone
said that they "have the Danish words and the Swedish pronunciation."

Perhaps we are just a bit smarter...?

--
Fredrik E. Nilsen
Posted to microsoft.public.word.newusers
Fredrik E. Nilsen Fredrik E. Nilsen is offline

On Thu, 17 Aug 2006 07:46:42 -0500, "Suzanne S. Barnhill"
wrote:

Having been part of Sweden for so long would explain the pronunciation, at
least.

Norway was a part of Denmark (434 years) for a much longer time than
it was a part of Sweden (91 years). And: Norway was never really a
part of Sweden, it was a union and Norway was an independent state but
with a Swedish government.

The explanation of the pronounciation has to be something else. If you
listen closely, Norwegian pronounciation is much more close to
Icelandic, and Icelandic is similar to ancient Norwegian
("gammelnorsk"). The explanation seems to be that we have adapted the
written language of the Danish (in the Danish period all written
public material was in Danish), but we have kept the pronounciation
from the old Norwegian language.

--
Fredrik E. Nilsen
Posted to microsoft.public.word.newusers
Suzanne S. Barnhill Suzanne S. Barnhill is offline

Sounds reasonable. I'm woefully ignorant about the whole subject given that
my daughter lived in Oslo for a couple of years (inconveniently moving to
Houston, Texas, before we got a chance to visit her in Norway).

--

wrote:

[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers

wrote:

[...]

Blimey! I suppose I'm lucky having to convert merely from England ('Oh I say
old chap! What!') to dear old Orstralya ('Fair dinkum!')

Posted to microsoft.public.word.newusers
Stefan Blom Stefan Blom is offline

I didn't think of that explanation. Perhaps I would have if I had been
smarter? :-)

Seriously, perhaps we are a bit lazy, not trying hard enough.

--
Stefan Blom
Microsoft Word MVP

wrote:

[...]

Posted to microsoft.public.word.newusers
Fredrik E. Nilsen Fredrik E. Nilsen is offline

On Fri, 18 Aug 2006 11:25:22 +0200, "Stefan Blom"
wrote:

I didn't think of that explanation. Perhaps I would have if I had been
smarter? :-)

Seriously, perhaps we are a bit lazy, not trying hard enough.

Well, I think it has to do with television and travelling. In Norway,
we have been able to watch Swedish television for the last 35 years or
so. AFAIK, Norwegian television is not widely available in Sweden.
Also: Whenever Norwegians are travelling by car or boat, we have to
get through Sweden and/or Denmark. You don't have to travel through
Norway unless you really really want to.

--
Fredrik E. Nilsen
Posted to microsoft.public.word.newusers
Stefan Blom Stefan Blom is offline

Yes, TV is no doubt part of the explanation; it is far more common for
Norwegians to have access to Swedish television than for Swedes to
have access to Norwegian television. (This is a little sad, when you
think about it!) But, of course, most TV shows are American or
British, anyway...

--
Stefan Blom
Microsoft Word MVP